MaestroX in Kootenay National Park - Reisverslag uit Canmore, Canada van maestrox - WaarBenJij.nu MaestroX in Kootenay National Park - Reisverslag uit Canmore, Canada van maestrox - WaarBenJij.nu

MaestroX in Kootenay National Park

02 Augustus 2016 | Canada, Canmore

Dinsdag 2 augustus
Het hert en de Big Horne schapen zijn eventjes een blokje om in Radium Hot Springs. Het is dan ook voor ons tijd om te vertrekken en de sleutel van ons huisje in te leveren. Even nog langs de bank voor vers geld en de auto nog bijgetankt. Ook nog het weekvoordeel van de supermarkt meegepikt en we kunnen weer weg.
We rijden het Kootenay National Park in. De entree van het park is spectaculair. De weg wringt zich door een smalle kloof met aan beide zijden hoog oprijzenden rotswanden. En we zien hier veel rood zandsteen. In het park stoppen wij bij de Paint Pots. Je loopt hier in een 10 minuten naar toe. De kabbelende Vermillion river is hier oranjerood en volgens de oorspronkelijke bewoners is het een heilige plaats.
De bruinoranje kleur komt ook terug in de meertjes, die hier liggen. En dit steekt leuk af tegen de groene dennenbomen. Men gebruikt de kleur als pigment voor de verfindustrie.
Iets verderop in het park komen we de Marble Canyon tegen, een wandeling van circa 1.5 kilometer, die je via houten bruggen over een canyon brengt. We hebben hier nog een goed gesprek met een chipmunk (=een eekhoorntje) die ons de weg leidt naar het smalste deel van het ravijn, waar een kolkende waterval zich naar beneden stort. Rechtstreeks de canyon is, die zo 60 meter diep is.
Het park gaat automatisch door in het Banff National Park, waar we bij Banff afslaan. Banff is een echt duur wintersportoord en we zien in de winkelstraten kuddes toeristen. In de Kalverstraat is het nog rustiger op een koopzondag dan hier in Banff.
We passen ons snel aan en lopen al binnen no time in de winkels. Een grote kerstwinkel met alle soorten sneeuwmanballen en kerstversieringen. Yohoho, merry Christmas. Shoppen is een topsport hier.
Onderweg hadden we al een motelletje genomen in Canmore, 17 kilometer vanaf Banff (richting Calgary). Hier gaan we naar terug, er staan tenslotte asperges op het menu en we hebben in onze motelkamer een keukentje. De eitjes staan al op.
Morgen gaan we nog terug naar Banff, we hebben namelijk nog niet alles hier gezien. Qua wildlife tegenover ons motel is het iets minder dan gisteren. We spotten 2 konijnen en 1 eekhoorntje.