MaestroX ziet Bald Eagle, hert en Big Horn schapen - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van maestrox - WaarBenJij.nu MaestroX ziet Bald Eagle, hert en Big Horn schapen - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van maestrox - WaarBenJij.nu

MaestroX ziet Bald Eagle, hert en Big Horn schapen

01 Augustus 2016 | Canada, Radium Hot Springs

Maandag 1 augustus
Vandaag zijn alle Canadezen vrij. Het is te merken, want alle wegen zijn druk.
Het ontbijt wordt vandaag gehaald bij onze hof-en-huisleverancier Tim Hortons. Gisterenavond nog de griekse wrap daar gehaald, vandaag de bagels, uiteraard getoast.
Onze huurauto is sinds wij het gravelpad bij Kelowna genomen hebben (voor de fietsroute) een blubberbak geworden. Goed, snel de koffers erin en onze roadtrip kan vandaag beginnen.
Onderweg komen wij veel grote campers en caravans tegen, de (mini) kip caravans die wij in Nederland kennen zijn hier niet te vinden. Alles is hier allemaal groot. Een SRV-bus met daarachter een grote personenauto is geen uitzondering.
Voor vanavond hebben we al een motelletje geboekt, dus dat is in ieder geval geen zorg meer. Gisteravond was het nog een hele puzzel om een overnachting te regelen en dat willen wij vandaag niet weer ervaren. We willen naar het Banff National Park. Pal voor het park, bij Radium Hot Springs moet ons motel liggen, met een kitchenette.
Van Vernon rijden we naar Revelstoke, waar we het Revelstoke National Park inrijden. Hier kopen we meteen maar een jaarpas voor alle nationale parken, tenslotte willen we er nog meer parken aandoen.
Naast een mooi uitzicht op de stad en de rivier die hier loopt, zien we veel bepoeiersuikerde toppen van de bergen. En we zien onze ideale kerstboom staan. Het is dat we geen schep in de auto hebben liggen, maar anders hadden we deze direkt uitgegraven en als handbagage meegenomen.
Het park is eigenlijk 1 doodlopende weg van zo’n 10 kilometer, waar je -als je boven aankomt- je nog verder kunt met een busje. Dan kan je op de top van de berg nog wandelingen doen.
Het busje is net weg en wij besluiten rond een mooi meer nog even te lopen en van een goed uitzichtpunt de omgeving te verkennen. Overal staan gekleurde bloemen, mooie rode en paarse en alles staat in bloei.
Als we dit nationale park uitrijden, komen we eigenlijk direct uit in een ander national park, het Glacier National Park. Hier doen we een leuke trail “meet the water”, wat je langs 2 snelstromende riviertjes brengt. Deze komen uiteindelijk samen in 1 grote kolkende rivier. En met het uitzicht op de bergen is het echt heel mooi.
Via Golden rijden wij het laatste stuk, zo’n 100 kilometer naar Radium Hot Springs, waar traditionele Rocky Mountains Big Horn Schapen ons op staan te wachten. Onderweg hadden we al een Balt Eagle (Amerikaanse zee arend) gezien die pal voor ons op de weg een lekker hapje wegpikte. En ook hadden we bijna een roofvogel in de auto gehad, die maakte een iets te korte bocht. Ja, de wildlife tiert hier welig. We stoppen nog bij een supermarkt en eten buiten op ons terras een culinaire maaltjd. Er komt nog een hert langs lopen. Er is hier wel een uur tijdsverschil. We moeten onze klok een 1 uur doordraaien (tijdsverschil met Nederland nu 8 uur).

• 02 Augustus 2016 - 19:19

Truus:

Wij spotten hier alleen maar een Vlaamse gaai! Ook leuk maar niet zo interessant als een Amerikaanse zee arend...