MaestroX is op Vancouver Island - Reisverslag uit Port Hardy, Canada van maestrox - WaarBenJij.nu MaestroX is op Vancouver Island - Reisverslag uit Port Hardy, Canada van maestrox - WaarBenJij.nu

MaestroX is op Vancouver Island

14 Augustus 2016 | Canada, Port Hardy

Zondag 14 augustus
De motel receptioniste is diep in tranen, met rode ogen zit zij achter haar balie. Nu hebben wij dit wel vaker meegemaakt, als wij vertrekken. Zij neemt de motel sleutel met lede ogen aan in ontvangst.
Wij hadden gisteravond al een winkelmall op loopafstand gespot (die op zondag dicht is) en een A&W Burger restaurant, wat het locale uitje is voor heel Port Arthur. We nemen nog zo’n Egg & Bagon burger met een half litertje koffie (ja, dat is een small koffie) en gaan het haventje opzoeken. Eigenlijk zijn het 2 haventjes, waar als je een boot zou hebben, je echt kriskras moet zoeken om hier te komen.
Ook een leuke totempaal in het dorp zetten we op de foto en hierna willen onze rondreis vervolgen. Als wij naar 10 minuten rijden weer dezelfde mensen van het dorp tegenkomen, denken we in eerste instantie nog: hee, dat is een broer van, maar we zijn gewoon weer teruggekomen in het dorp. Weer dezelfde bank, weer dat kaartenwinkeltje en hé, daar heb je ons motel weer. Goed, we verlaten nu echt het dorp, nu kennen we het hier wel.
Via Port MacNeil rijden we naar Port Allice, een afslag van 30 kilometer. Hier is een mooie scenic route, die je langs leuke meren (onder meer het bever meer) neemt en veel leuke uitzichten. Echt een ANWB groene route. We hadden gezien dat je bij Port Allice een andere terugweg kan nemen om je weer terug te brengen op onze hoofdroute (19 south), maar de weg wordt steeds smaller en we zien al het gravel opdoemen. Als wij tenslotte een bord tegenkomen dat de laatste 2 weken hier 5 auto ongelukken zijn geweest op deze weg, besluiten we de 30 kilometer maar terug te rijden. Wel 2 leuke blauwe vogeltjes (helemaal blauw) tegen gekomen.
Tijdens onze lunch met een banaantje, die we ergens in de kofferbak nog vonden, zien we hoog in de lucht nog een bald eagle vliegen. Het is dat we geen gebraden kippetje in de achterklap hebben liggen, anders hadden we zijn aandacht kunnen trekken.
De wegen zijn hier smaller en ook hier is het allemaal groen en licht heuvelig. Af een toe een mooi vergezicht (met of zonder meertje) op het vaste land of een berg. Mooi hoor.
Campbell River is de plaats waar we vanavond overnachten. We vinden een motel met een uitgebreide kichenette en een hanging basket vol met mooie bloemen voor de deur. De Walmark is eventjes rijden en halen hier ons diner. Onderweg zien we nog wat totempalen en er schijnt hier ook een vuurtoren te zijn. Morgen gaan we op onderzoek uit.