MaestroX giert de berg af - Reisverslag uit Squamish, Canada van maestrox - WaarBenJij.nu MaestroX giert de berg af - Reisverslag uit Squamish, Canada van maestrox - WaarBenJij.nu

MaestroX giert de berg af

28 Juli 2016 | Canada, Squamish

Donderdag 28 juli
Ook vandaag weer een stralende dag. Het ochtendzonnetje straalt onze kamer in. Vandaag gaan we ziptrekken.
Na het ontbijt checken we uit in het hotel en checken we in het ziptrack bedrijf, nadat we eerst onze bagage in de auto hebben achtergelaten en nog op Blueberry Hill even gekeken hebben. Bij aankomst van de ziptrack bedrijf worden we eerst gewogen, ja we hadden stevig ontbeten vandaag, zo blijkt. En daarna krijgen wij een inmense vragenlijst voorgeschoteld, handtekening hier, handtekening daar en accepteer de 34 pagina’s tellende algemene voorwaarden. En graag snel, want we moeten over 5 minuten vertrekken.
Men wil hier geen risico lopen en een claim oplopen. Maargoed, we kunnen starten.
We zijn totaal met 9 zippers en 2 begeleidsters. Are we ready for some adventure? horen wij nog klinken. We krijgen een soort harnas om. En we gaan voor het beer arrangement. Dat was ons gisteren ook goed bevallen. Dit arrangement betekent dat je 5 ziplines doet. Je gaat over valleien, bossen en rivieren. Het hele bos is zo vol met ziplijnen overspannen en iedereen glijdt alsof het een lieve lust is met hoge snelheid door de prachtige natuur.
Eerst glijden we nog wat onwennig door de bossen, maar als we eenmaal de smaak te pakken hebben glijden we zonder handen vast aan de teugels door de natuur van Whister.
Af en toe klimmen we even de bergen weer op om ons naar een nieuwe ziplijn te brengen. Het arrangement duurt zo ‘n 3 uur en we eindigen als ervaren zippers weer terug in
Whistler.
We drinken hier nog wat, we verlaten Whister via de bekende Blueberry hill. Gisterenavond hebben we nog een motelletje geboekt, terug richting Vancouver, bij Squamish. Eenvoudig, donker van opzet en met een drankzaak voor de deur. Kijk, dat biedt perspectief. En oja, nog een grote supermarkt voor de deur. In de motelkamer hadden we al gezien dat onder de t.v. kast een magnetron stond. Vraag niet waarom onder een t.v. een magnetron hoort, maar de winkel bood hier een geweldige microwave schotel voor. Nouja, geweldig, leuk voor 1 keertje. ‘S avonds om 7 uur is het nog een dikke 30 graden. Gelukkig hebben we een airco in de kamer.

• 29 Juli 2016 - 15:12

Gea:

wauw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dat had ik ook wel gewild.
    maar goed jullie zijn daar en ik hier.
    denk dat het genieten was

• 30 Juli 2016 - 17:33

Heer G.:

Moest wel even uitzoeken wat een ziptreck is, niet mijn ding. Ik sta liever met mijn voetjes op de grond

• 30 Juli 2016 - 20:46

Miranda: